Retourneren

Wij bij Ninja doen ons uiterste best om alleen de beste producten te leveren. Het kan natuurlijk toch voorkomen dat een product tóch niet bevalt. Wij hanteren daarom de onderstaande regels voor het retourneren van producten.

Volledige bedrag terugbetaald

In het kort: je hebt 28 dagen bedenktijd om producten retour te sturen voor een volledige terugbetaling.

Als consument heb je standaard 14 dagen recht van retour in Nederland. Daarnaast bieden wij bij Ninja een extra 14 dagen recht van retour. Als consument heb je dus 28 dagen de tijd om het product retour aan te melden.

Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?

In het kort: beoordeel het product zoals je zou doen in een winkel; gebruik het niet intensief.

Tijdens de bedenktijd is het belangrijk dat je het product beoordeelt op de manier zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Dit betekent dat je het product mag uitpakken en bekijken, en eventueel aanzetten om de functionaliteiten te testen. Echter, het product dient niet intensief gebruikt te worden voor doeleinden waarvoor het bedoeld is, voordat je een definitieve beslissing hebt gemaakt om het te houden. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om voedsel te bereiden met het product en het vervolgens terug te sturen. Mocht na retourzending blijken dat het product intensiever is gebruikt dan toegestaan voor een beoordeling, dan behouden wij ons het recht voor om een vergoeding te vragen. Deze vergoeding is bedoeld om de eventuele waardevermindering van het product te dekken. Door deze richtlijnen te volgen, help je ons om producten in optimale staat te houden voor alle klanten.


Omruiling/reparatie van kapot product

In het kort: De wettelijke garantie verloopt via de verkoper, via deze website kunnen wij dus alleen Ninjahome.nl klanten helpen met een kapot product. Je hebt recht op een reparatie/omruiling van je product als deze binnen 2 jaar kapot gaat. 

Voor de producten op Ninja gelden verschillende garanties. Bekijk onze garantiepagina voor meer details. De garantietermijn houdt in dat producten die kapot gaan, retour gestuurd kunnen worden. Het product wordt dan door onze specialisten gecontroleerd en waar mogelijk gerepareerd of anders omgeruild.

Het is helaas niet mogelijk om een product om te ruilen voor een ander product. 

Hoe kan ik mijn retour aanmelden?

In het kort: dien een retouraanvraag in op de Support pagina.

Voor het aanmelden van retourneren kun je een retouraanvraag indienen op de Support pagina. Vergeet hierbij niet je naam en het bestelnummer te vermelden. Je krijgt een formulier om een retouropdracht aan te maken. Schrijf hier altijd duidelijk bij wat het probleem is met het product en of je het geld terug wil (binnen 28 dagen) of dat je een nieuw product wil ontvangen. Vervolgens gaat onze retourafdeling ermee aan de slag en wordt het product verwerkt binnen 2 weken.